• ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
30 Ιανουαρίου 2023
Astinomiko.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
  • ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
    • ΛΙΜΕΝΙΚΟ
    • ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΒΟΥΛΗ
    • ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ
    • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΑΒ
  • ΕΠΩΝΥΜΑ
  •  
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
      • ΣΤΡΑΤΟΣ
      • ΝΑΥΤΙΚΟ
      • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    • AUTO-MOTO
    • SECURITY
    • VIDEO – MULTIMEDIA
    • Η ΦΩΝΗ ΣΟΥ
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
  • ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
    • ΛΙΜΕΝΙΚΟ
    • ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΒΟΥΛΗ
    • ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ
    • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΑΒ
  • ΕΠΩΝΥΜΑ
  •  
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
      • ΣΤΡΑΤΟΣ
      • ΝΑΥΤΙΚΟ
      • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    • AUTO-MOTO
    • SECURITY
    • VIDEO – MULTIMEDIA
    • Η ΦΩΝΗ ΣΟΥ
No Result
View All Result
Astinomiko.gr
No Result
View All Result
ΑΡΧΙΚΗ ΚΟΣΜΟΣ

Μείωση 36% στα θανατηφόρα τροχαία, λόγω κορωνοϊού, στα κράτη της ΕΕ

9 Ιουλίου 2020
Μείωση 36% στα θανατηφόρα τροχαία, λόγω κορωνοϊού, στα κράτη της ΕΕ
ad πριν από την είδησηad πριν από την είδηση
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Share on FacebookShare on Twitter

Τα πρώτα στοιχεία από 24 κράτη μέλη της ΕΕ δείχνουν μια πτώση 36% κατά μέσο όρο στους θανάτους από
τροχαία συμβάντα τον Απρίλιο του 2020, σε σύγκριση με τον μέσο όρο για τον αντίστοιχο μήνα των τριών
προηγούμενων ετών, σύμφωνα με τη νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών
(ETSC), ενεργό Μέλος του οποίου είναι το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς».

Η μεγαλύτερη μείωση στους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα σημειώθηκε στην Ιταλία (84%), με το
Βέλγιο, την Ισπανία τη Γαλλία και την Ελλάδα να ακολουθούν με μείωση άνω του 59%. Ωστόσο, η μείωση
της κυκλοφορίας στους δρόμους δεν οδήγησε σε μείωση των θανάτων από τροχαία σε όλες τις χώρες. Στη
Σουηδία, τη Δανία και την Ολλανδία, οι θάνατοι από τροχαία κατά τη διάρκεια του Απριλίου παρέμειναν στα
ίδια επίπεδα ή και αυξήθηκαν συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Σημειώνεται ότι στη Σουηδία τα μέτρα
για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19 ήταν λιγότερο αυστηρά σε σύγκριση με πολλές άλλες χώρες
της ΕΕ.

Η έρευνα δείχνει γενικά ότι η μείωση στον αριθμό των θανάτων από τροχαία δεν κινήθηκε στο ίδιο επίπεδο
με τη μείωση του όγκου της κυκλοφορίας. Για να κατανοήσει κανείς τα αίτια αυτού απαιτείται εκτενέστερη
έρευνα, αλλά η υπερβολική/ακατάλληλη ταχύτητα των οχημάτων που παρατηρήθηκε στους δρόμους, ο
μεγάλος αριθμός ευάλωτων χρηστών συχνά σε μη προστατευμένες υποδομές και χωρίς την ανάλογη
προσοχή στους υπόλοιπους χρήστες της οδού, καθώς και αλλαγές στο επίπεδο αστυνόμευσης ενδέχεται να
έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.
Δεν υπάρχουν διαθέσιμα συγκρίσιμα δεδομένα για περιπτώσεις κίνησης με υψηλή ταχύτητα. Αναφορές,
όμως, και στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από περισσότερες από 10 χώρες δείχνουν με βεβαιότητα ότι η
υπερβολική/ακατάλληλη ταχύτητα μπορεί να είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην ένταση της
σφοδρότητας μιας σύγκρουσης και, ως εκ τούτου, στο να αποβεί η σύγκρουση θανατηφόρα.

– Η Δανία δημοσίευσε επίσημα στοιχεία που δείχνουν αύξηση 10% στο ποσοστό των οδηγών που κινούνταν
με ταχύτητα πάνω από το όριο.
– Δεδομένα από τις κάμερες παρακολούθησης ταχύτητας στη Γαλλία έδειξαν αύξηση 16% στις πιο σοβαρές
παραβάσεις ορίου ταχύτητας (50% πάνω από το νόμιμο όριο) σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
– Στην Εσθονία, σημειώθηκε αύξηση 22% στο ποσοστό των οδηγών που υπερέβησαν το όριο ταχύτητας
στους κύριους επαρχιακούς δρόμους σε σύγκριση με το μέσο όρο του Απριλίου 2018-2019.
– Στην Ισπανία, οι παραβιάσεις του ορίου ταχύτητας που εντοπίστηκαν σε ένα δείγμα που ελήφθη από
σταθερές κάμερες ασφαλείας, ήταν αυξημένες κατά 39% σε δρόμους εκτός πόλης, σε σύγκριση με την ίδια
περίοδο το 2019.
– Ασφαλιστική εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο που χρησιμοποιεί την τηλεματική για την παρακολούθηση
νέων ασφαλισμένων, ανέφερε αύξηση 15% στις προειδοποιήσεις για ταχύτητα που στάλθηκαν σε οδηγούς
που υπερέβησαν τα όρια ταχύτητας.
– Στη Σουηδία, δεν σημειώθηκε αύξηση της ταχύτητας στο δρόμο.

Στην Ολλανδία καταγράφηκαν για πρώτη φορά μετωπικές συγκρούσεις μεταξύ ποδηλατών, υποδηλώνοντας
πιθανώς ότι οι ποδηλατόδρομοι ήταν πολύ στενοί για να φιλοξενήσουν την αυξημένη χρήση τους. Οι θάνατοι
των ποδηλατών στην Τσεχία αυξήθηκαν κατά 86%.
Δεδομένα ανά τύπο οχήματος δεν είναι ακόμη διαθέσιμα στις περισσότερες χώρες, ωστόσο στην Ισπανία
καταγράφηκε σημαντική αύξηση στους θανάτους των οδηγών βαρέων οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων.
Τα αίτια για την αύξηση αυτή δεν είναι ακόμη γνωστά. Ένα ζήτημα που πρέπει να αναλυθεί είναι ότι οι
επαγγελματίες οδηγοί εργάζονταν περισσότερες ώρες και υπό αυξημένη πίεση κατά την περίοδο του
περιορισμού των μετακινήσεων σε ολόκληρη την ΕΕ. Κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού, πολλές χώρες
ανέστειλαν την εφαρμογή των κανόνων της ΕΕ σχετικά με τους χρόνους οδήγησης και ανάπαυσης για
επαγγελματίες οδηγούς, σε ορισμένους τομείς.

Η Dovilė Adminaitė, Υπεύθυνη του ETSC Road Safety Performance Index, η οποία ήταν επικεφαλής της
έρευνας, σχολίασε τα εξής:
«Ο εγκλεισμός λόγω Covid-19 επέφερε μια τεράστια αλλαγή στην κινητικότητα στην Ευρώπη. Υπήρξαν
θετικές αλλαγές, όπως η αύξηση των ατόμων που περπατούν και ποδηλατούν, η εγκατάσταση προσωρινών
υποδομών για ποδήλατα και τα χαμηλότερα όρια ταχύτητας σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές.
Ωστόσο, θα υπάρξουν μεγάλοι κίνδυνοι στο μέλλον εάν οι πολίτες συνεχίσουν να αποφεύγουν τις δημόσιες
συγκοινωνίες και δίνουν προτεραιότητα στη χρήση των Ι.Χ. στις αστικές περιοχές. Πρέπει να βελτιώσουμε
γρήγορα τις υποδομές για πεζούς και ποδηλάτες στις αστικές αλλά και στις αγροτικές περιοχές. Εάν οι
κυβερνήσεις, οι πόλεις και οι κωμοπόλεις δεν προσαρμοστούν σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα, η μείωση
του αριθμού των θανάτων στους δρόμους κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού μπορεί σύντομα να
αντιστραφεί.»

Η Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», επεσήμανε τα εξής:
«Παρόλο που κατά το μήνα Απρίλιο σημειώθηκε μια μεγάλη μείωση της τάξης του 59% στον αριθμό
θανάτων σε τροχαίες συγκρούσεις, είχαμε 21 θανάτους σε όλη τη χώρα. 21 νεκροί είναι πάρα πολλοί για ένα
μήνα που καθ’ όλη τη διάρκειά του ίσχυαν περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των πολιτών εξαιτίας της
πανδημίας. Μάλιστα, αν δούμε πιο αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. σε 2 από τις 13 περιφέρειες της
χώρας (Αν. Μακεδονίας & Θράκης και Στερεάς Ελλάδος) είχαμε περισσότερους θανάτους σε σχέση με πέρυσι
ενώ σε αυτή του Βορείου Αιγαίου ο αριθμός έμεινε αμετάβλητος. Κατά την περίοδο του lockdown, οι άδειοι
από οχήματα δρόμοι οδήγησαν στην ψευδαίσθηση ότι «είμαστε μόνοι μας στο δρόμο», με αποτέλεσμα να
παρατηρηθούν ανησυχητικά υψηλές ταχύτητες από τους οδηγούς. Ταυτόχρονα, πεζοί και ποδηλάτες δεν
έδειχναν την απαραίτητη προσοχή, μη γνωρίζοντας ότι ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι από αυτήν τη
συμπεριφορά. Το Ι.Ο.ΑΣ. "Πάνος Μυλωνάς" από την πρώτη στιγμή, με έκτακτα Δελτία Τύπου και με Ανοικτή
Επιστολή προς όλους τους πολίτες, είχε επισημάνει αυτούς τους κινδύνους και πως η Οδική Ασφάλεια δεν
πρέπει να περάσει σε δεύτερη μοίρα λόγω του κορονοϊού. Η άρση των περιοριστικών μέτρων και η σταδιακή
επάνοδος στη νέα πραγματικότητα, σε συνδυασμό με το άνοιγμα του τουρισμού στη χώρα, χρήζει μεγάλης
προσοχής από όλους τους χρήστες του δρόμου, ώστε η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά την
περίοδο του lockdown να συνεχιστεί και στους επόμενους μήνες. Για να επιτευχθεί όμως αυτό, χρειάζεται
συνεχής ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση όλων, μικρών και μεγάλων, σε βασικά θέματα
κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας για την προστασία της ζωής στο δρόμο. Γιατί για εμάς στο
Ινστιτούτο που όραμά μας είναι “ένας κόσμος χωρίς τροχαία συμβάντα” κανένας θάνατος στο δρόμο δεν
είναι αποδεκτός.»
Κατεβάστε την πλήρη έκθεση από το: www.etsc.eu/PINCovid19

Tags: Ευρωπαϊκή ΈνωσηΘάνατοικορωνοϊοςτροχία δυστυχηματα
Previous Post

Επανέρχεται το ειδικό επίδομα στους αστυνομικούς της ΕΚΑΜ

Next Post

«17 Νοέμβρη»: Έτσι ταυτοποιήθηκε ο Ξηρός - Στα άδυτα του εγκληματολογικού 18 χρόνια μετά

Σχετικές Ειδήσεις

Γιατί αργούν οι κρίσεις στην ΕΛΑΣ – Όλο το παρασκήνιο
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Γιατί αργούν οι κρίσεις στην ΕΛΑΣ – Όλο το παρασκήνιο

24 Ιανουαρίου 2023
Νεκρές στο Σίδνεϊ αδελφές από την Σαουδική Αραβία που αποκήρυξαν το Ισλάμ
ΚΟΣΜΟΣ

Νεκρές στο Σίδνεϊ αδελφές από την Σαουδική Αραβία που αποκήρυξαν το Ισλάμ

29 Ιουλίου 2022
Σερβια: Δολοφόνησε τον άνδρα της τον τεμάχισε και μαγείρεψε μέλη του!
ΚΟΣΜΟΣ

Σερβια: Δολοφόνησε τον άνδρα της τον τεμάχισε και μαγείρεψε μέλη του!

31 Μαΐου 2022
Νέες απειλές Ερντογάν ότι θα ανοίξει τα σύνορα προς την Ευρώπη για τους Σύρους πρόσφυγες
ΚΟΣΜΟΣ

Ένοπλος επιχείρησε να μπει στο σπίτι του Ερντογάν – “Είμαι ο Μεσσίας” φώναζε

18 Μαΐου 2022
Next Post
«17 Νοέμβρη»: Έτσι ταυτοποιήθηκε ο Ξηρός – Στα άδυτα του εγκληματολογικού 18 χρόνια μετά

«17 Νοέμβρη»: Έτσι ταυτοποιήθηκε ο Ξηρός - Στα άδυτα του εγκληματολογικού 18 χρόνια μετά

No Result
View All Result

Ροή Ειδήσεων

Οργή Θεοδωρικάκου – Καραμαλάκη για τις διαρροές των “κομμένων” των κρίσεων

30 Ιανουαρίου 2023

Περίεργα παιχνίδια μετά τις κρίσεις στην ΕΛΑΣ – Ποιοί κινούν τα νήματα;

29 Ιανουαρίου 2023

Μίνι «κρίση» στις κρίσεις της ΕΛΑΣ – Ποιοί φεύγουν ποιοί προάγονται

25 Ιανουαρίου 2023

Ξεκίνησαν οι κρίσεις των αξιωματικών στην Ελληνική Αστυνομία

25 Ιανουαρίου 2023

Γιατί αργούν οι κρίσεις στην ΕΛΑΣ – Όλο το παρασκήνιο

24 Ιανουαρίου 2023

Newsletter

Currently Playing

Επιχείρηση της ΔΙΑΣ για μεταφορά ανήλικου στο Παίδων

Επιχείρηση της ΔΙΑΣ για μεταφορά ανήλικου στο Παίδων

Επιχείρηση της ΔΙΑΣ για μεταφορά ανήλικου στο Παίδων

ΒΙΝΤΕΟ
Τηλεοπτικό Spot της ΕΛΑΣ για την Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο

Τηλεοπτικό Spot της ΕΛΑΣ για την Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο

ΒΙΝΤΕΟ
Καρέ καρέ η ένοπλη ληστεία χρηματαποστολής στην Γλυφάδα

Καρέ καρέ η ένοπλη ληστεία χρηματαποστολής στην Γλυφάδα

ΒΙΝΤΕΟ
Ο πιτσιρικάς, η σειρήνα και ένας “κανονικός αστυνομικός” – ΒΙΝΤΕΟ

Ο πιτσιρικάς, η σειρήνα και ένας “κανονικός αστυνομικός” – ΒΙΝΤΕΟ

ΒΙΝΤΕΟ
Βίντεο της Unicef για την προστασία από τον κορωνοϊό

Βίντεο της Unicef για την προστασία από τον κορωνοϊό

ΒΙΝΤΕΟ
ad στο κάτω μέρος
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατηγορίες

  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
  • ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ

 

  • ΕΚΑΒ
  • SECURITY
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
  • ΕΠΩΝΥΜΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Εγγραφή

  • Cookies – Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Copyright © 2019 Astinomiko.gr - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
  • ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
    • ΛΙΜΕΝΙΚΟ
    • ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΒΟΥΛΗ
    • ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ
    • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΑΒ
  • ΕΠΩΝΥΜΑ
  •  
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
      • ΣΤΡΑΤΟΣ
      • ΝΑΥΤΙΚΟ
      • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    • AUTO-MOTO
    • SECURITY
    • VIDEO – MULTIMEDIA
    • Η ΦΩΝΗ ΣΟΥ

Copyright © 2019 Astinomiko.gr - All Rights Reserved

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies. Αποδοχή
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

necessary Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.