Λιγότερο …κόκκινη η άσφαλτος τη φετινή Πασχαλινή έξοδο

Λιγότερο κόκκινη και αιματοβαμμένη μπορεί να χαρακτηριστεί η πασχαλινή έξοδος που μόλις πέρασε, με τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα να μειώνονται κατά 17,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.  

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, που αποτυπώνουν ιδιαίτερα θετική η εικόνα στην Αττική, με μείωση κατά 60% στα θανατηφόρα και -14,3%- στα σοβαρά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης της Τροχαίας της ΕΛΑΣ, ο απολογισμός των τροχαίων ατυχημάτων στη διάρκεια του Πάσχα κλείνει με θετικό πρόσημο, αφού μειώθηκαν κατά 17,2%- τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, συγκριτικά με το 2024. Παράλληλα, στην Αττική η μείωση στα θανατηφόρα έφτασε το 60% και  στο 14,3% στα σοβαρά τροχαία, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μία μεγάλη έξοδο, καθώς την περίοδο των εορτών κινήθηκαν πάνω από 1.900.000 οχήματα στο οδικό δίκτυο της χώρας.

Τι δείχνουν τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας της ΕΛΑΣ 

Λιγότερα τροχαία ατυχήματα που οδήγησαν στην απώλεια ζωών καταγράφηκαν στη διάρκεια της  εορταστικής περιόδου του Πάσχα (11-27 Απριλίου 2025) σε ολόκληρη την Επικράτεια, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024 (26/4-12/5).

Προς τον σκοπό αυτό, οι υπηρεσίες Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά από χαρτογράφηση των σημείων, όπου παρατηρούνταν έντονα παραβατικές και επικίνδυνες συμπεριφορές, προχώρησαν σε στοχευμένους ελέγχους –270.359– οχημάτων (-21.134- περισσότερα συγκριτικά με το 2024) βεβαιώνοντας –77.568– παραβάσεις (έναντι -72.284-), μεταξύ των οποίων:

Φέτος, το Πάσχα, περισσότερα από –1.900.000– οχήματα κινήθηκαν στο εθνικό οδικό δίκτυο, προερχόμενα από τα μεγάλα αστικά κέντρα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Την περίοδο αυτή, σημειώθηκαν -24- θανατηφόρα τροχαία (έναντι -29- το 2024) καταγράφοντας μείωση -17,2%-, ενώ τα σοβαρά ανήλθαν σε -25- (έναντι -20- το 2024) και τα ελαφρά σε -453- (έναντι -424- το 2024) σημειώνοντας αύξηση κατά -25%- και -6,8%-, αντίστοιχα.

Παράλληλα, οι νεκροί μειώθηκαν κατά -16,7%- (-25- έναντι -30- το 2024), ενώ αυξήθηκαν οι σοβαρά και ελαφρά τραυματίες κατά -9- (-34- έναντι -25- το 2024) και -50- (-600- έναντι -550- το 2024), αντίστοιχα.

Ιδιαίτερα θετική, κατά τη φετινή περίοδο, παρουσιάζεται η εικόνα στην Αττική, όπου τα θανατηφόρα τροχαία μειώθηκαν κατά 60% (-4- έναντι -10- το 2024), ενώ οριακά μειωμένα ήταν τα σοβαρά από -7- το 2024 σε -6- το 2025 (μείωση 14,3%) και με σταθερή τάση τα ελαφρά (-231- έναντι -220- το 2024).

Στην υπόλοιπη επικράτεια τα θανατηφόρα τροχαία παρουσίασαν σταθερή τάση (-20- το 2025, -19- το 2024), ενώ αυξήθηκαν τα σοβαρά (-19- έναντι -13-) και τα ελαφρά (-222- έναντι -204-).

Παράλληλα, αυξημένη ήταν η βεβαίωση παραβάσεων στην Αττική, όπου η υπερβολική ταχύτητα παραμένει συχνό και αυξανόμενο αδίκημα, δεδομένου ότι οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν φέτος διπλασιάστηκαν (-2.130- έναντι -1.108-). Αλλά και στην πλειονότητα των υπόλοιπων επικίνδυνων παραβάσεων, παρουσιάζεται η ίδια εικόνα, όπου βεβαιώθηκαν:

Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι τροχονομικοί έλεγχοι και η βεβαίωση παραβάσεων αποτελούν κρίσιμα εργαλεία πρόληψης που στοχεύουν στη διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής. Δεν πρόκειται για επίδειξη αυστηρότητας ή μέτρο εισπρακτικού χαρακτήρα, δεδομένου ότι κάθε παράβαση που εντοπίζεται εγκαίρως, αποτρέπει ενδεχομένως ένα δυστύχημα, συμβάλλοντας σε ασφαλέστερες μετακινήσεις για όλους.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνική Αστυνομία θα συνεχίσει να πραγματοποιεί εντατικούς ελέγχους με στόχο ένα ασφαλέστερο οδικό περιβάλλον για όλους.