• ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
12 Σεπτεμβρίου 2025
Astinomiko.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
  • ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
    • ΛΙΜΕΝΙΚΟ
    • ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΒΟΥΛΗ
    • ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ
    • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΑΒ
  • ΕΠΩΝΥΜΑ
  •  
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
      • ΣΤΡΑΤΟΣ
      • ΝΑΥΤΙΚΟ
      • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    • AUTO-MOTO
    • SECURITY
    • VIDEO – MULTIMEDIA
    • Η ΦΩΝΗ ΣΟΥ
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
  • ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
    • ΛΙΜΕΝΙΚΟ
    • ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΒΟΥΛΗ
    • ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ
    • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΑΒ
  • ΕΠΩΝΥΜΑ
  •  
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
      • ΣΤΡΑΤΟΣ
      • ΝΑΥΤΙΚΟ
      • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    • AUTO-MOTO
    • SECURITY
    • VIDEO – MULTIMEDIA
    • Η ΦΩΝΗ ΣΟΥ
No Result
View All Result
Astinomiko.gr
No Result
View All Result
ΑΡΧΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Δείτε ΟΛΟ το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ – Συγκλονιστικά τα στοιχεία για το σιδηροδρομικό δυστύχημα – ΒΙΝΤΕΟ

Το πόρισμα θα σταλεί στον εφέτη ανακριτή έτσι ώστε να περιληφθεί στη δικογραφία για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα

27 Φεβρουαρίου 2025
Τέμπη: Δείτε ΟΛΟ το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ – Συγκλονιστικά τα στοιχεία για το σιδηροδρομικό δυστύχημα – ΒΙΝΤΕΟ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Share on FacebookShare on Twitter

Στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ παρουσιάστηκε σήμερα Πέμπτη (27/2) το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για την εθνική τραγωδία των Τεμπών.

Το πόρισμα θα σταλεί στον εφέτη ανακριτή έτσι ώστε να περιληφθεί στη δικογραφία για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Σύμφωνα με το πόρισμα-κόλαφος διαπιστώθηκε σειρά ελλείψεων και εικόνα διάλυσης στον σιδηρόδρομο με ευθύνη των κυβερνήσεων, του υπουργείου Μεταφορών, του ΟΣΕ, της Hellenic Train, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.

Η σύμβαση 717

Αρχικά ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ διαπίστωσε πως η σύμβαση 717 θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2016 και αν είχαν μπει τα συστήματα ασφαλείας που εκείνη υπαγόρευε, πιθανότατα θα απέτρεπαν το δυστύχημα

Έλλειψη προσωπικού

Αναφορικά με την κατάσταση που επικρατούσε το βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ σημειώνει στο πόρισμα του ότι συνεισέφεραν δύο καθοριστικοί παράγοντες. Η διαχρονική απόφαση του ελληνικού κράτους να εγκαταλείψει τον σιδηρόδρομο μην επενδύοντας για την ασφάλεια. Επίσης, βασικό ρόλο έπαιξαν, σύμφωνα με τον οργανισμό τα μνημόνια που οδήγησαν στην αποψίλωση του προσωπικού του ΟΣΕ και συνεπώς στην ασφάλεια.

«Κατά μέσο Όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ανά χιλιόμετρο γραμμής έχει 2 εργαζόμενους. Στην Ελλάδα έχει 0.5» είπαν οι άνθρωποι που παρουσίασαν το πόρισμα. «Επενδύονται ετησίως 170.000 ευρώ μέσο όρο τον χρόνο ανά χιλιόμετρο γραμμής στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα δαπανήθηκαν 20.000 ευρώ το 2020».

Αναφερόμενος στον ΟΣΕ, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ εξηγεί πως οι σταθμάρχες πλέον μετά την αντικατάσταση τους και τις μειώσεις προσωπικού στον ΟΣΕ, δεν έχουν την απαραίτητη εμπειρία. Ακόμη, δεν υπήρχε μηχανισμός παρακολούθησης της απόδοσης των σταθμαρχών, ενώ συμπληρώνει πως «το προσωπικό που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα εργαζόταν με τρόπο πέρα από το ανθρώπινο όριο, με 2 ρεπό το μήνα».

Ευθύνες σε κάθε επίπεδο

Για τα λάθη σταθμάρχη και μηχανοδηγού, οι ερευνητές σημείωσαν πως «Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη, άφησε κατά λάθος την αλλαγή 118 στη διαγώνιο. Ήταν ένα μεγάλο λάθος χειρισμού» και «Ο οδηγός έπρεπε να επαναλάβει την εντολή που πήρε από τον σταθμάρχη να προχωρήσει. Προχωρώντας βρήκε τα κλειδιά στη διαγώνιο. Έπρεπε να σταματήσει και δεν σταμάτησε».

Ο ΟΣΕ δεν είχε εκσυγχρονίσει τις διαδικασίες του, καθώς δεν μπορεί ο Κανονισμός Κίνησης να καλύψει όλα όσα μπορεί να συμβούν, συμπληρώνει το πόρισμα.

Αναφορικά με τη ΡΑΣ, σημειώνει πως η Αρχή δεν εστίαζε τις έρευνες της στους ουσιώδεις παράγοντες που θα βελτίωναν τον σιδηρόδρομο αλλά μόνο τις μη συμμορφώσεις.

Μιλώντας για την Hellenic Train τονίζει πως δεν υπήρχε συστηματική παρακολούθηση της απόδοσης των μηχανοδηγών και τη συνεχή εκπαίδευση τους στις επικοινωνίες.

Όπως αναφέρει το πόρισμα, τα περισσότερα θύματα σκοτώθηκαν από τη σύγκρουση. Τα σιδηροδρομικά οχήματα όμως, σύμφωνα με τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, μπορούν να προστατεύσουν τους επιβαίνοντες από σύγκρουση με ταχύτητα μέχρι 36χλμ την ώρα. «Ο ΟΣΕ θα μπορούσε να προστατεύσει τους επιβάτες με τη μείωση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας. Ωστόσο το μέγιστο όριο ταχύτητας έμενε στα 160 χλμ είτε υπήρχε σηματοδότηση είτε όχι. Στη Γερμανία όταν δεν υπάρχει σηματοδότηση το όριο είναι 80χλμ την ώρα» είπαν οι ερευνητές.

Πυρόσφαιρα από άγνωστο καύσιμο και όχι από έλαια σιλικόνης

Στο θέμα της πυρόσφαιρας, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ κατέληξε στο πόρισμα του πως τα θύματα που πέθαναν από τη φωτιά είναι 5 ως 7.

«Βάσει των παρατηρήσεών μας, δεν υπάρχει ένδειξη ότι ο τεχνικός εξοπλισμός του εμπλεκόμενου τροχαίου υλικού προκαλεσε τον σχηματισμό και την επέκταση της πυρόσφαιρας. Προσομοιώσεις και εκθέσεις υποδεικνύουν ύπαρξη άγνωστου καυσίμου στο δυστύχημα» είπαν οι ερευνητές.

Οι ερευνητές είπαν πως έλαβαν υπόψη τους όλα τα δεδομένα, συνέκριναν τα στοιχεία και θεωρούν «εξαιρετικά απίθανο» τα έλαια σιλικόνης να προκάλεσαν την πυρόσφαιρα και με αυτό συμφωνούν επιπλέον αναλύσεις ειδικών που έχουμε και επαληθεύουν τα ευρήματα μας».

Αλλοιώθηκαν στοιχεία

Επιπλέον στο πόρισμα του ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ διαπιστώνει πως δεν έγινε εφαρμογή επιχειρησιακής περιμέτρου καθώς και σωστή χαρτογράφηση του χώρου διερεύνησης του ατυχήματος. «Υπήρξε απώλεια πληροφοριών απαραίτητων για την κατανοηση των αιτών και των παραγόντων του ατυχήματος» συμπληρώνει.

«Η αυτοψία του τόπου του δυστυχήματος δεν έγινε με τον τρόπο που έπρεπε ώστε να προσδιορίσουμε κατόπιν αυτού το καύσιμο που προξένησε την πυροσφαιρα. Έγιναν προσομοιώσεις ωστόσο και το μόνο που μπορούμε με σιγουριά να πούμε είναι αυτό που επίσημα μεταφερόταν στο τρένο και οι γραμμές του τρένου δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την πυρόσφαιρα» είπαν οι ερευνητές στην παρουσίαση.

Συνεχίζοντας, ο οργανισμός εκδίδει μέσω του πορίσματος επείγουσα σύσταση ασφάλειας με σκοπό να αντιμετωπιστεί ο συνδυασμένος κίνδυνος της κακής μεθοδολογίας των επικοινωνιών και την χρήση ανοιχτού συστήματος επικοινωνίας.

Δείτε ΟΛΟ το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Tags: πόρισμα για Τέμπηπόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜΤέμπη
Previous Post

Βουλή: Στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Next Post

Φριχτή αποκάλυψη για την μητροκτονία στο Παγκράτι: Ο γιος δολοφόνησε με μαγκούρα την 84χρονη

Σχετικές Ειδήσεις

Τροχαίο δυστύχημα με νεκρό μοτοσικλετιστή στον κόμβο Αμφίπολης- Καβάλας
ΕΛΛΑΔΑ

Πάτρα: Αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες και απανθρακώθηκε ο οδηγός του

11 Σεπτεμβρίου 2025
Πώς οι «θεματοφύλακες» των θρησκευτικών κειμηλίων ξεπουλούσαν τα σύμβολα της χριστιανοσύνης – ΦΩΤΟ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αχαΐα: Μαραθώνια η απολογία των συλληφθέντων για την υπόθεση αρχαιοκαπηλίας στην Μονή Μεγάλου Σπηλαίου

11 Σεπτεμβρίου 2025
Πυρκαγιά στο Άλσος Αχαΐας: Καλύτερη η εικόνα – Ήχησε το 112
ΕΛΛΑΔΑ

Πυρκαγιά στο Άλσος Αχαΐας: Καλύτερη η εικόνα – Ήχησε το 112

11 Σεπτεμβρίου 2025
Αυτός είναι ο διευθυντής δημόσιου νοσοκομείου που συνελήφθη επ’ αυτοφώρω με φακελάκι – ΒΙΝΤΕΟ – ΦΩΤΟ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ιπποκράτειο: «Τσουνάμι» καταγγελιών για τον γιατρό που κατηγορείται για φακελάκι

11 Σεπτεμβρίου 2025
Next Post
Εξαρθρώθηκε συμμορία που διέπραττε κλοπές σε βάρος οδηγών με τη μέθοδο της απασχόλησης

Φριχτή αποκάλυψη για την μητροκτονία στο Παγκράτι: Ο γιος δολοφόνησε με μαγκούρα την 84χρονη

No Result
View All Result

Ροή Ειδήσεων

Τα πρόσωπα που θα συμμετέχουν στην εξεταστική επιτροπή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

11 Σεπτεμβρίου 2025

Η «διαφορετική» AI υπουργός της Αλβανίας – ΦΩΤΟ

11 Σεπτεμβρίου 2025

Τηλεφωνική επικοινωνία Κ. Μητσοτάκη στον εμίρη του Κατάρ, στον …απόηχο της ισραηλινής επίθεσης

11 Σεπτεμβρίου 2025

Σαρωτικοί έλεγχοι στα σχολικά λεωφορεία, λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για φέτος – ΦΩΤΟ

11 Σεπτεμβρίου 2025

Πάτρα: Αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες και απανθρακώθηκε ο οδηγός του

11 Σεπτεμβρίου 2025

Newsletter

Currently Playing

Επιχείρηση της ΔΙΑΣ για μεταφορά ανήλικου στο Παίδων

Επιχείρηση της ΔΙΑΣ για μεταφορά ανήλικου στο Παίδων

Επιχείρηση της ΔΙΑΣ για μεταφορά ανήλικου στο Παίδων

ΒΙΝΤΕΟ
Τηλεοπτικό Spot της ΕΛΑΣ για την Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο

Τηλεοπτικό Spot της ΕΛΑΣ για την Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο

ΒΙΝΤΕΟ
Καρέ καρέ η ένοπλη ληστεία χρηματαποστολής στην Γλυφάδα

Καρέ καρέ η ένοπλη ληστεία χρηματαποστολής στην Γλυφάδα

ΒΙΝΤΕΟ
Ο πιτσιρικάς, η σειρήνα και ένας “κανονικός αστυνομικός” – ΒΙΝΤΕΟ

Ο πιτσιρικάς, η σειρήνα και ένας “κανονικός αστυνομικός” – ΒΙΝΤΕΟ

ΒΙΝΤΕΟ
Βίντεο της Unicef για την προστασία από τον κορωνοϊό

Βίντεο της Unicef για την προστασία από τον κορωνοϊό

ΒΙΝΤΕΟ
ad στο κάτω μέρος
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατηγορίες

  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
  • ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ

 

  • ΕΚΑΒ
  • SECURITY
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
  • ΕΠΩΝΥΜΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Εγγραφή

  • Cookies – Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Copyright © 2019 Astinomiko.gr - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
  • ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
    • ΛΙΜΕΝΙΚΟ
    • ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΒΟΥΛΗ
    • ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ
    • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΑΒ
  • ΕΠΩΝΥΜΑ
  •  
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
      • ΣΤΡΑΤΟΣ
      • ΝΑΥΤΙΚΟ
      • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    • AUTO-MOTO
    • SECURITY
    • VIDEO – MULTIMEDIA
    • Η ΦΩΝΗ ΣΟΥ

Copyright © 2019 Astinomiko.gr - All Rights Reserved

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies. Αποδοχή
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

necessary Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.