• ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
16 Οκτωβρίου 2025
Astinomiko.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
  • ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
    • ΛΙΜΕΝΙΚΟ
    • ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΒΟΥΛΗ
    • ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ
    • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΑΒ
  • ΕΠΩΝΥΜΑ
  •  
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
      • ΣΤΡΑΤΟΣ
      • ΝΑΥΤΙΚΟ
      • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    • AUTO-MOTO
    • SECURITY
    • VIDEO – MULTIMEDIA
    • Η ΦΩΝΗ ΣΟΥ
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
  • ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
    • ΛΙΜΕΝΙΚΟ
    • ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΒΟΥΛΗ
    • ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ
    • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΑΒ
  • ΕΠΩΝΥΜΑ
  •  
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
      • ΣΤΡΑΤΟΣ
      • ΝΑΥΤΙΚΟ
      • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    • AUTO-MOTO
    • SECURITY
    • VIDEO – MULTIMEDIA
    • Η ΦΩΝΗ ΣΟΥ
No Result
View All Result
Astinomiko.gr
No Result
View All Result
ΑΡΧΙΚΗ Ημερολόγιο Εγκλήματος

1999: Τραγωδία στην υπό κατασκευή Αττική Οδό

Δύο εργάτες σκοτώθηκαν και εννιά τραυματίστηκαν όταν κατέρρευσε γέφυρα μήκους 70 μέτρων

24 Νοεμβρίου 2019
1999: Τραγωδία στην υπό κατασκευή Αττική Οδό
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Share on FacebookShare on Twitter

Οι οδηγοί που περνούσαν το μεσημέρι της 24ης Νοεμβρίου 1999 από τη λεωφόρο Παιανίας – Μαρκόπουλου μίλησαν για σκηνή βγαλμένη από ταινία καταστροφής. Μέσα σε δευτερόλεπτα η γέφυρα στην υπό κατασκευή Αττική οδό κατέρρευσε και δύο εργάτες, ένας 42χρονος Αλβανός και ένας 23χρονος Βορειοηπειρώτης, ανασύρθηκαν νεκροί κάτω από τόνους μπετόν που δεν είχε ακόμη στερεοποιηθεί. Άλλοι εννέα είχαν τραυματιστεί.

Τα υποστυλώματα δεν άντεξαν το βάρος των υλικών. Κομμάτια σίδερου και τσιμέντου σχηματίσουν ένα ντόμινο, που έπεσε στην άσφαλτο, ενώ οι οδηγοί που μόλις είχαν περάσει από κάτω, ξεφυσούσαν με ανακούφιση και ευχαριστούσαν την τύχη τους.

Η κατασκευή της γέφυρας είχε ξεκινήσει τέσσερις μήνες πριν. Εκείνη την ημέρα επρόκειτο να πέσει και το μπετόν. Όμως λίγη ώρα μετά τις πρώτες εργασίες, περίπου στη 1 το μεσημέρι, η γέφυρα μήκους περίπου 70 μέτρων έπεσε κομμάτι – κομμάτι. Τουλάχιστον τριάντα άνθρωποι βρίσκονταν στις σκαλωσιές και τα μηχανήματα. Δύο από αυτούς, ο 42χρονος Μιχάλης Γκινάι, πατέρας δύο παιδιών και ο 23χρονος Γιάννης Γκίκας, έκαναν διάλειμμα για φαγητό ακριβώς κάτω από μία σκάλα. Δεν πρόλαβαν να απομακρυνθούν όταν ακούστηκαν οι πρώτοι τριγμοί και βρέθηκαν καταπλακωμένοι από 1.500 τόνους υγρού μπετόν… Ακολούθησαν σκηνές πανικού.

Οι άνδρες της Πυροσβεστικής και η ομάδα της ΕΜΑΚ, που κινητοποιήθηκαν για την επιχείρηση διάσωσης, χαρακτήρισαν «πρωτοφανές» το συμβάν. Με παγωμένο βλέμμα και αγωνία για την τύχη των συναδέλφων τους, οι Έλληνες και Αλβανοί εργάτες προσπαθούσαν να τους βοηθήσουν να εντοπίσουν τους εγκλωβισμένους. Το έργο τους ήταν δυσκολότερο από κάθε άλλη φορά, καθώς το μπετόν δεν είχε στερεοποιηθεί και όταν ο γερανός σήκωνε τα σίδερα των υποστυλωμάτων, το τσιμέντο έπεφτε στο έδαφος. Γι’ αυτό ξεκίνησαν την προσπάθειά τους σκάβοντας κάτω από το έδαφος.

Γύρω στις 7 το απόγευμα ανέσυραν τα πτώματα των δύο εργατών. Ο Αριάν, ανιψιός του Μιχάλη Γκινάι, παρακολουθούσε αμίλητος την επιχείρηση διάσωσης. «Η οικογένεια του θείου μου είναι στην Αλβανία. Δεν τους έχουμε πει ακόμα τίποτα, τι να τους πούμε…».

Στο νοσοκομείο «Eυαγγελισμός» είχαν μεταφερθεί ήδη εννέα άτομα. Σε πιο σοβαρή κατάσταση νοσηλευόταν ο εργοδηγός Φώτης Συνανίδης, με κάταγμα στον πρώτο οσφυϊκό σπόνδυλο. «Σαν να έγινε σεισμός και ξαφνικά χάθηκαν τα πάντα από μπροστά μου. Θυμάμαι μόνο το σύννεφο σκόνης που σηκώθηκε και τον δυνατό αέρα», θα πει ένας απ’ αυτούς, ο 33χρονος Λάζαρος Λάζος, πατέρας δύο ανήλικων παιδιών.

Η ΓΣΕΕ σε ανακοίνωσή της τόνισε ότι «στο συγκεκριμένο γεγονός είναι εμφανέστατο από τα πρώτα στοιχεία ότι, εκτός της έλλειψης μέτρων για την ασφάλεια της εργασίας, υπάρχουν και εγκληματικές τεχνικές παραλείψεις», ενώ η κοινοπραξία «Aττική Οδός», την οποία αποτελούσαν έντεκα από τις πιο γνωστές ελληνικές τεχνικές εταιρείες, διαβεβαίωσε ότι θα διενεργηθούν όλοι οι αναγκαίοι έλεγχοι, οι αυτοψίες και οι πραγματογνωμοσύνες.

«Το έργο μελετήθηκε, κατασκευάστηκε και επιβλέπεται από ειδικευμένο προσωπικό, ενώ τηρούνται οι διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου και τα μέτρα ασφάλειας», ανέφερε μεταξύ άλλων στη δική της ανακοίνωση.

Με εντολή του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κώστα Λαλιώτη το σώμα επιθεωρητών δημοσίων έργων ανέλαβε τη διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος. Ωστόσο το υπουργείο έριχνε το «μπαλάκι» στην κατασκευάστρια κοινοπραξία, ομολογώντας, εμμέσως, ότι δεν είχε την επίβλεψη στο έργο αυτό, που γινόταν με χρηματοδότηση από το δημόσιο.

«Η κατάρρευση της γέφυρας είναι χονδροειδές σφάλμα», παραδέχθηκε ο μηχανικός Δημήτρης Παπαμιχαήλ, διευθυντής έργου της «Αττικής Οδού» και εξέφρασε τη θλίψη του. Ανέλαβε εξ ολοκλήρου την ευθύνη και ανακοίνωσε ότι συγκροτήθηκε επιτροπή από κορυφαίους επιστήμονες που συνεργάστηκαν στη μελέτη και την κατασκευή του έργου, η οποία θα διερευνούσε τα αίτια της κατάρρευσης.

Τα δύο πορίσματα, του Σώματος Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων και της επιστημονικής επιτροπής από καθηγητές του Πολυτεχνείου και εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου, που είδαν το φως της δημοσιότητας το Μάρτιο του 2000, διαπίστωναν αστοχία των υλικών (ικριώματα εκτός προδιαγραφών), λανθασμένη στήριξη των ικριωμάτων της γέφυρας, λανθασμένη ρίψη του μπετόν, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη φόρτωση και την πτώση της.

Πολλοί μίλησαν για «ασυλία» στους εργολάβους, όταν αποκαλύφθηκε η κατάληξη της υπόθεσης. Κι αυτό γιατί η πειθαρχική ποινή που επιβλήθηκε στις έντεκα κατασκευαστικές εταιρείες -τρεις μήνες αποκλεισμός από κάθε διαγωνισμό ανάληψης έργου, η οποία μειώθηκε από την υπουργό Βάσω Παπανδρέου στον ένα μήνα- κοινοποιήθηκε δύο ημέρες πριν από τη λήξη της…

Στο ποινικό σκέλος της υπόθεσης, τον Οκτώβριο του 2004 δύο πολιτικοί μηχανικοί καταδικάστηκαν από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών σε εξαγοράσιμη ποινή φυλάκισης 5 ετών. Οι κατηγορίες που αντιμετώπιζαν ήταν ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, σωματικές βλάβες και παράβαση κανόνων της οικοδομικής.

Tags: 1999Αττική Οδόςδύο νεκροίδυστύχημακατασκευή
Previous Post

Ζωόφιλοι αστυνομικοί βραβεύτηκαν από την Περιφέρεια Αττικής

Next Post

Βόμβες μολότοφ εναντίον αστυνομικών στη Θεσσαλονίκη - 14 προσαγωγές

Σχετικές Ειδήσεις

2012: Η εξαφάνιση του Μάριου Παπαγεωργίου
Ημερολόγιο Εγκλήματος

2012: Η εξαφάνιση του Μάριου Παπαγεωργίου

9 Αυγούστου 2020
2007: Εξέγερση στο Μαλανδρίνο για τον Γιάννη Δημητράκη
Ημερολόγιο Εγκλήματος

2007: Εξέγερση στο Μαλανδρίνο για τον Γιάννη Δημητράκη

23 Απριλίου 2020
2012: Σοκ από το απονεονημένο διάβημα συνταξιούχου στην “καρδιά” της Αθήνας
Ημερολόγιο Εγκλήματος

2012: Σοκ από το απονεονημένο διάβημα συνταξιούχου στην “καρδιά” της Αθήνας

4 Απριλίου 2020
2000: Σκότωσε τα πεθερικά του επειδή τους θεωρούσε υπαίτιους για τον χωρισμό του
Ημερολόγιο Εγκλήματος

2000: Σκότωσε τα πεθερικά του επειδή τους θεωρούσε υπαίτιους για τον χωρισμό του

27 Μαρτίου 2020
Next Post
Βόμβες μολότοφ εναντίον αστυνομικών στη Θεσσαλονίκη – 14 προσαγωγές

Βόμβες μολότοφ εναντίον αστυνομικών στη Θεσσαλονίκη - 14 προσαγωγές

No Result
View All Result

Ροή Ειδήσεων

Νεκρός υπαξιωματικός της Π.A. σε τροχαίο στη Β. Σοφίας – Φορτηγό συγκρούστηκε με τη μηχανή του

16 Οκτωβρίου 2025

ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ από τη στιγμή που τζιπ καρφώνεται σε τζαμαρία των ΕΛΤΑ – ΦΩΤΟ

16 Οκτωβρίου 2025

Εξιχνιάστηκε ανθρωποκτονία 35χρονου σε περιοχή του Κιλκίς

16 Οκτωβρίου 2025

Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»: Με 840 γραμ. κοκαΐνης στο στομάχι ταξίδευε για την χώρα μας – ΦΩΤΟ

16 Οκτωβρίου 2025

Κομοτηνή: Συνελήφθη άντρας για παράνομη διακίνηση μεταναστών – ΦΩΤΟ

16 Οκτωβρίου 2025

Newsletter

Currently Playing

Επιχείρηση της ΔΙΑΣ για μεταφορά ανήλικου στο Παίδων

Επιχείρηση της ΔΙΑΣ για μεταφορά ανήλικου στο Παίδων

Επιχείρηση της ΔΙΑΣ για μεταφορά ανήλικου στο Παίδων

ΒΙΝΤΕΟ
Τηλεοπτικό Spot της ΕΛΑΣ για την Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο

Τηλεοπτικό Spot της ΕΛΑΣ για την Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο

ΒΙΝΤΕΟ
Καρέ καρέ η ένοπλη ληστεία χρηματαποστολής στην Γλυφάδα

Καρέ καρέ η ένοπλη ληστεία χρηματαποστολής στην Γλυφάδα

ΒΙΝΤΕΟ
Ο πιτσιρικάς, η σειρήνα και ένας “κανονικός αστυνομικός” – ΒΙΝΤΕΟ

Ο πιτσιρικάς, η σειρήνα και ένας “κανονικός αστυνομικός” – ΒΙΝΤΕΟ

ΒΙΝΤΕΟ
Βίντεο της Unicef για την προστασία από τον κορωνοϊό

Βίντεο της Unicef για την προστασία από τον κορωνοϊό

ΒΙΝΤΕΟ
ad στο κάτω μέρος
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατηγορίες

  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
  • ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ

 

  • ΕΚΑΒ
  • SECURITY
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
  • ΕΠΩΝΥΜΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Εγγραφή

  • Cookies – Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Copyright © 2019 Astinomiko.gr - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
  • ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
    • ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
    • ΛΙΜΕΝΙΚΟ
    • ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΒΟΥΛΗ
    • ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ
    • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΑΒ
  • ΕΠΩΝΥΜΑ
  •  
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
      • ΣΤΡΑΤΟΣ
      • ΝΑΥΤΙΚΟ
      • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    • AUTO-MOTO
    • SECURITY
    • VIDEO – MULTIMEDIA
    • Η ΦΩΝΗ ΣΟΥ

Copyright © 2019 Astinomiko.gr - All Rights Reserved

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies. Αποδοχή
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

necessary Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.